Joli består av två forna kollegor som valde att slå sina påsar ihop. Med många års erfarenhet och ett antal bostadsprojekt på nacken har vi båda mycket att bidra med på varsin hand, men kan även täcka upp för varandra. Vi bor i och utgår från Göteborg, men tar självklart uppdrag över hela landet.
Vi arbetar fristående men har ett brett nätverk av kompetenser runt oss att ta in vid behov såsom mediebyrå, CRM-leverantör, reklambyrå, mäklarbyråer och jurist.

Om Joakim
Jag har varit verksam i bostads- och fastighetsbranschen i 12 år. Många av de åren spenderade jag på JM och därefter på Balder där jag startade upp sälj- och marknadsavdelningen inom nyproduktion.
Hösten 2020, startade jag igång egen konsultverksamhet i vilken jag har varit verksam i såväl Stockholm som Göteborg och där jag tagit mig an flera olika kunder och olika typer av uppdrag. Exempel på inkommande uppdrag har varit att: upprätta en fungerande försäljnings- och marknadsavdelning, se över ett företags försäljningsprocess, förbereda nyproduktionsprojekt inför säljstart och rådgivning vid tidiga skeden och markförvärv.
Jag drivs av att upprätta effektiva arbetsprocesser inom försäljning och marknadsföring och jag är dessutom gärna med i tidiga skeden i arbetet med markförvärv och analyser.
Om Charlotte
Jag har de senaste 14 åren arbetat inom nyproduktion av bostäder, först på JM och därefter på Serneke Projektutveckling, där jag startade upp marknadsarbetet för bostadsprodukten. Dessutom har jag tio års erfarenhet av facilities management på Sodexo.
Jag har varit involverad i ett stort antal bostadsprojekt av varierande karaktär och storlek, inte minst Karlatornet i Göteborg. Jag har jobbat operativt såväl som strategiskt och gjort det mesta från att korrekturläsa bofaktablad till att leda en sälj-och marknadsavdelning. Jag har med andra ord en bred kunskap om arbetet med försäljning och marknadsföring i ett bostadsprojekts alla skeden.
Mitt hjärta klappar lite extra för den kommunikativa delen av ett bostadsprojekt: Hur skapar och förmedlar vi budskap och känsla till valda målgrupper på bästa sätt för att nå försäljning? Och hur följer vi upp att kommunikationen är så effektiv som möjligt?
